星期日, 4月 12, 2009

護護膚:色斑、雀斑、防曬,抗衰老




細個因為游左幾年水,唔識保養,更加唔知咩叫做防曬,雖然我未至於曬到變Tan Look,但係呢,始
終唔夠唔游水既妹妹白,近年更因為早年冇做防曬,就算而家已經做足防曬,雀斑都不知不覺走出黎,自己本來都唔多發現,到朋友仔話我有雀斑既時候,先發現多左好多雀斑。

另外一個朋友仔打算生完BB後就做彩光,我都有咁既打算,因為呢啲雀斑,用幾多美白產品,淡化既程度相當慢,想靚靚,唯有儲錢做彩光。


同另外一個舊同事講起,先知佢一直都冇做保養同防曬,天呀!係而家Internet咁發達既年代,網上資訊日日都更新,隨手打"防曬"兩字,都有好多好多文章or Blogger既撰文,居然仲有女生會唔防曬,我聽到既時候大表驚訝。

每日我地都聽到天氣報告報導紫外線指數,根據天文台指出,就算個日多雲有霧,但紫外線有80%可以穿透雲層,雖然冬天太陽伯伯唔猛烈,但係我地女仔,其實全天候都要做足防曬既措施,因為紫外線對我地皮膚既傷害係累積的,過度曝曬於太陽的紫外線之下會曬傷皮膚、導致皮膚老化及催生皺紋,同時亦會增加患上皮膚癌和白內障的風險,所以要對皮膚做好保護。


咁我應該買邊隻防曬產品好呢,市面上有好多品牌推出既防曬產品,上面有SPF既指數、PA+++、UVA,UVB呢啲Label!就自己膚質同埋需要,選擇適合自己日常使用既防曬Lotion!
咁究竟SPF係咩呢,PA+++,UVA同B 又係咩呢?

防曬指數是代表阻隔紫外光的能力,SPF指數愈高,阻隔紫外光的能力愈強。但不可不知的是,即使相同膚質,膚色相近的人,對日曬的接受程度是不同的,所以應以自己對日曬的敏感程度去選購適合的防曬指數。

SPF的號數是皮膚可接受日光曝晒,而不受傷害的最長時間指數。度數愈高,防曬愈長。不過,同一度數,對不同膚質的人,受保護的時間也會不同。最安全的方法是當每一度的時間為5分鐘(一般5-10分鐘)。 SPF 30度﹦305分鐘﹦150分鐘塗一次即可防晒150分鐘。

  • PA (Protection Grade of UVA)
從英文的全寫可以知道這個防UVA的級數。我們通常看到的是PA+、PA++和PA+++,加號越多,抗UVA的能力越強,一般以 +號作為單位:
- PA+ 可在陽光多2-4倍時間減慢皮膚曬黑
- PA++ 可在陽光多4-8倍時間減慢皮膚曬黑
- PA+++ 可在陽光多8倍以上時間減慢皮膚曬黑


  • UVA,UVB,UVC
UV係紫外線,UVA 能量可穿透真皮層,使皮膚老化及變黑,以及破壞皮膚膠原質。UVB 能量可到達皮膚表面,容易曬傷皮膚、減低免疫力,有機會導致皮膚癌。UVC已被大氣層過濾去。不過,如澳洲,有報導指澳洲上空的大氣層已被破壞,那麼理應阻隔UVC的功能也相對降低,所以在那兒的時候應該要特別小心。

[copy from 防曬劑標籤說明解讀 -- SPF、UVA及UVB是什麼?]
紫外線有三種波長:長波紫外線(UVA)、中波紫外線(UVB)、短波紫外線(UVC),各對肌膚造成不同程度的傷害。

UVA可通過大氣層而不被吸收,其強度一年四季不論陰晴均變化不大。UVA會加深已存在於表皮層內的黑色素,比UVB更容易導致肌膚失去彈性、增添皺紋及加速老化,也增加患皮膚癌的機會。

UVB
UVA不同。陽光越猛烈,UVB越強,殺傷力亦越大。UVB會刺激皮膚表層的黑色素細胞,製造大量黑色素,以保護皮膚抵抗紫外線,想美白也難了。 理論上,UVC會全被臭氧層吸收,不會抵達地球表面而造成傷害。


防曬用品的防曬方式,簡單來說有物理性(Physical block)和化學性(Chemical block)兩種,物理性是在皮膚表面阻抗紫外線,而化學性則在皮膚吸收後發揮作用。

我自己就推薦
IPSA-PROTECTOR DAY SHELTER BRIGHT VISION
全方位炫目防曬日霜 [$290] 30ml
佢可以當Base up Base用,佢有 SPF30 PA+++,都足夠應付我地日常使用。

另外SOFINA一系列既防曬,好多朋友都話好用。


我自己就會平日係屋企只係搽防曬,出街就會用有防曬既Base加有防曬成份既Foundation,到中午既時候,會補一層有防曬系數既碎粉。另外要注意一樣係唔好以為BASE有防曬系數再加Foundation有防曬系數,保護就係加埋一齊黎計,唔係架,你搽SPF8+SPF25,個保護都係SPF25,唔會變SPF33的,唔好搞錯唷。

記得要做防曬唷,因為抗衰老第一步就要防曬唷。[Meling: 美容大揭秘]

所以呢,防曬除左係防止皮膚底曾既黑色素浮現,預防色斑、雀斑等既出現外,亦係預防皮膚衰老既重要一步,所以唔好話你唔駛美白,你要Tan Look就係咁去曬,去曬都要搽有保護系數既防曬,咁先會可以避免皮膚受傷害,又如果你本身好白,諗住天生白既唔駛防曬,又係錯錯錯!有報告指出皮膚白唔做防曬,更加易有皮膚Cancer!所以如果你本身白都唔好忽視防曬呢!!


延伸閱讀:
天文台: 紫外線知識你要知
防曬霜鬥易推鬥清爽
新浪網:夏天防曬六原則




沒有留言:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin