星期一, 11月 08, 2010

腸腸告訴你的事.....

我很喜歡看 NOW一個節目,叫做「恐怖醫學」,裡面介紹不同既病,原來有好多病初初出現既時候,係好細微既一啲小病徵,但你忽略左佢,就會引發好嚴重既疾病。我一直都有好留意呢個節目,因為了解多啲,咁第日對屋企人既照顧就會更好。

我又諗起睇書講過,腸道既健康,係反映一個人既健康,腸腸健康,人會比較健康。但係平時我地因為飲食不均衡,食菜又比較少,纖維又比較少,平時又少做運動,搞到條腸好懶,咁就好易形成「便秘」,然後皮膚唔好,身體又唔好,所以我地應該要好好注意下腸腸既健康。



在網上找來資料:大腸的運動

「為自小腸運送來的食糜吸收水份及電解質,為大腸主要功能之一,功能之二為儲存糞便,和小腸相比,大腸的蠕動較 遲滯,但這已足夠達成大腸活動的功能,大腸的肌肉分成內環肌及外縱肌,結腸的縱肌分佈不均,部分縱肌匯聚變厚形成三條明顯的肌束,合稱為結腸帶,當環肌和 縱肌同時收縮時,使結腸出現一系列膨大的袋狀構造,及結腸袋,糞便在這肌肉收縮之間逐步前進,原本自小腸進入大腸液體狀的食糜每天約有1500ml,食糜 中的水份及電解質在盲腸及升結腸中逐漸被吸收,當水樣的糞便到達肝彎附近時,已呈現半液態的糞便,到橫結腸時,糞便更進一步濃縮成粥狀,到降結腸及乙狀結 腸時,糞便已是固態狀,到直腸時就是成形硬的糞便了。每天若有1500ml的食糜進入大腸,到最後糞便排出時只剩下80ml到150ml。

食 糜自迴盲瓣進入大腸後,要花8小時到15小時才能到達橫結腸,這時如前所述,糞便已呈現粥狀或半固體狀。正常的人在早餐之後15分鐘有便意,這是因為這時 自橫結腸至乙狀結腸有一陣腸收縮,這種收縮以約莫20公分為一段來收縮,不形成結腸袋,將糞便強力往前推進,持續10分鐘到30分鐘,最後將糞便送到了直腸,這時即有便意。

當人進食後,食物進入胃及十二指腸,也能引起神經反射刺激大腸的收縮,當大腸有病灶,如腫瘤或炎症時,也能刺激大腸引起收縮,造成排便習慣的異常。

便秘就是糞便在大腸停留的時間過久,造成水份被過度的吸收,後果就是過硬的糞便及排便障礙。大腸神經反射的退化及腸肌無力或自主神經系統失調,才是更多便秘 患者的病因。 排便 大部分時間裡,直腸中是沒有糞便的,然而當糞便到達直腸之後,將引起神經反射讓人有便意,而掌控糞便使之不會失禁地排出,主要靠肛門兩條擴約肌。」


但有時工作好忙,唔好話去便便,連去尿尿都會忍住,咁係好唔健康,我公司呢,得一格女仔用既廁所,有時好急好急,但又有人,本來好想去便便,又錯過左!後來睇左本書,佢話應該去習慣每日某一個時間去便便,但點去習慣呢,有啲難度喎,因為唔係每次想去便便既時候,會有便意,試過朋友介紹一啲草本茶,本來諗住天然啲,點知變左係咁肚柯!係可以去到廁所,但個肚好痛,好痛先去到,咁又係唔正常喎.......

最近試左一隻叫 DULCOLAX®「樂可舒」通便丸,初初有擔心,會唔會好似草本茶咁架,但見資料好似好正常喎,咁就接受左呢次試食。

官方資料:
每粒Dulcolax®「樂可舒」通便丸有獨特的保護外層(「適意外層」),能夠抵禦胃酸侵蝕,直至進入結腸方溶解。「適意外層」溶解後會釋出活性成分,針對有需要的部位──結腸──發揮作用(見圖1)2,3,恢復大腸的自然規律性蠕動,讓身體自然產生便意,幫助舒暢排便的同時又避免刺激胃部或小腸肌9。

圖1. 「適意外層」的作用模式歷時6小時,最後在結腸溶解,釋出活性成分。

Dulcolax®「樂可舒」適意外層

圖2. 胃腸結構,顯示通便劑發揮作用的地方:大腸及小腸


大家可以入去 http://toilet-tips.mixmedia.com/tips.html 學下正確大便姿勢,防便秘tips同埋單
撈樂可舒e-coupon。入面仲有產品介紹。

我試左幾日,冇肚痛既感覺,不過可能我消化系統慢少少,我大約要七個鐘左右先有作用,係正常咁去便便,冇唔舒服或者肚痛既感覺。本來我問 PR 哥哥如果有副作用我就唔寫呢篇文架啦!但係試左又OK 喎。哈哈,又做左白老鼠添。

我覺得,如果你係日日都去到既,咁就冇需要,但如果你唔係日日都有,可能幾日先一次,咁可以試下,等條腸習慣左每日都郁動,咁第日就可以唔駛食,當然如果你係好嚴重個啲,梗係睇醫生啦!


產品: Dulcolax樂可舒通便丸 ( 一排30粒裝,每次一次兩粒)
性質: 口服通便丸 (不需醫生紙, otc drug)
$37

呢篇文好長呢.... 因為要解釋下條腸要黎做乜麻.....查實你有幾了解你身體呢?


閃閃的星球 FACEBOOK 專頁已經開動啦!
閃閃的星球

http://www.facebook.com/littlebluebb
請給個 "LIKE" 加入唷,我會常在 FACEBOOK 更新試用動向唷!

3 則留言:

匿名 說...

就係e隻La!!,我唔知佢有個禁騎尼的中文名食左 , 你愈吃完第一日個肚已經feel到d腸郁緊~跟住都會放下屁咁~(我平時好少架..)都係冇得柯~~當我死心既時候就黎料喇~~~個肚仔好耐都未試過咁舒服 Good ….

匿名 說...

多謝網主咁詳盡地解釋便秘的文章, 我問過一個做護士的朋友, 佢話呢隻dulcolax, 在醫院及診所的醫生常給有需要的病人服用, 加上FDA認可, 暫時睇怕都應該係市面上最溫和同安全的

Unknown 說...

看了個官方website, d 便便tips 都幾有用, 多謝分享

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin